Saturday, February 17, 2018

Japanese class ( G5&6 sent post cards!)

 5年生と6年生が、神宮前の郵便局へ歩いて行ってきました。目的は、顔彩で描いた絵と手紙を封筒に入れて自分の国に送ることでした。(それぞれの生徒が誰に送ったかは、届いてからのお楽しみですよ :) 
 Grade 5&6 walked to the post office to send their hand drawing Japanese Gansai art card and letter to each countries.









 郵便局の窓口で、日本語で切手を買いました。日本語で買い物をすることがみんな初めてだったので、学校を出る前からとても緊張したそうです。でも、窓口の人に、「この手紙を○○の国に送りたいので、切手をください。」と上手に言えました。お金も100円と10円をお財布から選んで、買うことができました。
 It was their first time to  buy something in the counter and ask salesperson in Japanese. At first  students were nervous,  but they could buy stamps very well! Moreover, they could correctly choose coins from a wallet.



 

No comments:

Post a Comment